Op het moment ondervinden we een probleem met ons systeem waardoor bestellen via de site niet mogelijk is. Neem contact met ons op via whatsapp of tot 17uur telefonisch via 088-3636111

Vragen over Huren & Verlengen:

Op de meeste locaties is dit mogelijk. Mocht er geen borstkolf zonder kolfset beschikbaar zijn kan je een bestelling plaatsen met een kolfset. Deze kan je weer retourneren zolang de kolfset in de originele verpakking zit en ongeopend is, wij zullen dan het bedrag van de kolfset aan je retourneren.

Vervelend dat je geen SMS hebt ontvangen. Check je email om te kijken of er daar wel een bevestiging en lockernummer met code is binnen gekomen (vergeet je spam folder niet).


Indien dit niet het geval is kun je contact opnemen met de klantenservice via WhatsApp (van maandag t/m zondag tussen 09:00 en 17:00).

Is het buiten de openingstijden van de klantenservice vragen we je nogmaals een bestelling te plaatsen, let wel op dat je de goede contactgegevens invult. Neem de eerstvolgende werkdag contact met ons op zodat we de extra betaling kunnen retourneren.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de locker niet open wil.

Zorg ervoor dat je de stappen op het bedieningspaneel goed volgt:


  • Vul de code in op het touchscreen
  • Kies je locker nummer
  • Klik op het vinkje links onderin het scherm
  • Duw op het lockerdeurtje om de locker te openen
  • Pak alles uit de locker en duw het lockerdeurtje weer dicht.

De MYPUMP units bevinden zich op de volgende afdelingen:


Noord-Holland
  • BovenIJ Ziekenhuis - Moeder Kind Centrum (naast het koffiezetapparaat in de wachtruimte)
  • OLVG Oost - Anna Paviljoen (naast het koffiezetapparaat bij de ontvangstbalie)
  • OLVG West - Afdeling W3.A, Kraamsuites, 3e verdieping (route 34, op de gang naar de suites bij de poster van de pinguïns)
  • AMC - Afdeling H4 (op de gang voordat je de afdeling opgaat)
  • Noordwest Ziekenhuisgroep Alkmaar - Kraam-/verlosafdeling op 370 (3e etage)
Zuid-Holland
  • Franciscus gasthuis - Begane grond, route balie 18, voor ingang Aafje Revalidatie Franciscus
  • Ikazia ziekenhuis - Tussen afdeling 8a en 8b van het Moeder Kind Centrum (8ste etage)
  • Beatrixziekenhuis - Geboorte- en kindcentrum (naast ruimtenummer H-5-012)
  • Groene Hart Ziekenhuis - Vrouw en kind centrum (Triageplein, afdeling C4)
  • Geboortehotel Haga - in het Haga Ziekenhuis (3e etage, route J3.1 bij de balie)
  • HMC Westeinde - Moeder - en Kindcentrum Sara de Bronovo (2e etage in de lifthal via route oranje)
  • LUMC - 'Leidse plein' Restaurant Gebouw 1 (2e etage, routenummer 561)
Utrecht
  • Wilhelmina Kinderziekenhuis - Bouwdeel KE (2e etage, Ruimte 151.2)
  • Diakonessenhuis: Kinderafdeling (5e etage, volg route 112/113, naast de ouderkamer)
Noord-Brabant
  • Anna Ziekenhuis - Nachtingang / Spoedeisende hulp (souterrain, in de gang tussen de sluis van de nachtingang Anna en balie Spoedeisende hulp)
  • Catharina Ziekenhuis - Vrouw-Kind Centrum (11e verdieping, routenummer 482)
  • Màxima Medisch Centrum - bij de in-/uitgang route 001 (afdeling Gynaecologie)
  • Elkerliek Ziekenhuis - In de wachtruimte van de Spoedeisende Hulp (SEH)

Check een van onze andere locaties, er zijn altijd borstkolven beschikbaar. De borstkolven worden dagelijks bijgevuld of neem contact op met de klantenservice.

We willen het vooral makkelijk houden. Je krijgt automatisch een email als je huurperiode afloopt, hier kan je op reageren als je de huur wilt verlengen. Je mag natuurlijk ook altijd contact opnemen met onze klantenservice voor persoonlijk advies over de huurperiode.

De kosten voor de huur van de borstkolf, per huurperiode, vanaf 19 februari 2024 zijn:

  • 1 week    € 26,50
  • 2 weken € 49,00
  • 4 weken € 79,00

Tot en met 18 februari 2024 kan je ervoor kiezen om de huurperiode van de borstkolf te verlengen tegen de nu nog geldende prijzen.

  • 1 week    € 25,50
  • 2 weken € 47,50
  • 4 weken € 79,00

Je betaalt eenmalig € 39,90 voor de aanschaf van de kolfset.

De minimale huur periode is 1 week.


Check je zorgverzekering voor een eventuele vergoeding, doe dit gemakkelijk via de Zorgwijzer

In je bevestigingsmail staat de einddatum van de huurperiode. Op die datum moet de borstkolf weer bij ons retour zijn. Wil je de borstkolf langer huren of komt die datum niet uit? Geen probleem, neem dan contact met ons op.

Vragen over de Borstkolf:

In de verpakking van de borstkolf en de kolfset vind je de meegeleverde instructies om je borstkolf klaar te maken voor het eerste gebruik.


Voor meer informatie zie onderstaande links.

Heb je een Medela Symphony borstkolf:

- gebruiksaanwijzing



Heb je een Ardo Carum borstkolf met normaal afkolfset:

- gebruiksaanwijzing



Heb je een Ardo Carum met Hands-Free afkolfset:

- gebruiksaanwijzing



Kom je er echt niet uit neem dan contact op met onze klantenservice, we helpen je graag.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de borstkolf niet goed werkt. Volg daarom altijd de gebruiksaanwijzing voor thuisgebruik.


Heb je een Medela Symphony borstkolf, check dan de volgende link: gebruiksaanwijzing.


Indien je een foutmelding krijgt op de Ardo Carum neem dan direct contact op.

Mocht je er niet uitkomen dan kan je altijd contact met ons opnemen.

Defecten zijn nooit de bedoeling. Neem contact op met de klantenservice en wij maken het in orde.

Op de achterkant van de bolstkolf zit een klein schuifje. Schuif deze naar boven, daar zit het connectiepunt van de stroomkabel!

Vragen over het Retourneren:

Je kan de borstkolf retourneren bij een MYPUMP unit in het ziekenhuis of bij één van onze servicepunten.


Let op: Indien je de borstkolf in een MYPUMP unit wilt retourneren moet je hier een retour aanmelden. Doe dit voor je naar de locatie gaat om te voorkomen dat er geen locker beschikbaar is. Let op: je moet de borstkolf binnen 24 uur na aanmelding van de retour inleveren.


Ook kan de borstkolf worden teruggebracht naar één van onze servicepunten. Kijk hier voor de openingstijden en locaties.

De kolfset heb je gekocht en mag je dus houden, altijd handig als je de borstkolf nogmaals wilt huren. Let op, ook de slangen en kappen (die onder de klep van de borstkolf zitten) horen bij jouw set.


Wat er wel retour moet is:

  • De grijze koffer
  • De borstkolf (schoon)
  • Het stroomsnoer
  • De flessenhouder
  • Het klepje wat achterop zit
  • De programmakaart

Ontbrekende onderdelen brengen wij in rekening.

De totaalfactuur ontvang je na afloop van de gehele huurperiode wanneer de borstkolf weer retour is en het volledige bedrag en alle kosten zijn voldaan. Deze kan je vervolgens indienen bij de verzekering. Voor eventuele vergoedingen vanuit de zorgverzekeraars, zie de zorgwijzer

Vragen over Voeden & Kolven:

De Medela Symphony is de meest gebruikte borstkolf thuis en in het ziekenhuis, voor het op gang brengen, opbouwen en op peil houden van de melkproductie.


Je kunt om zowel persoonlijke als medische redenen kiezen voor het gebruik van een borstkolf.


De meest voorkomende (medische) indicaties om deze professionele borstkolf te gebruiken zijn:


  • de symptomen van stuwing en stagnatie te verlichten
  • het genezingsproces in geval van mastitis te ondersteunen
  • te zorgen voor verlichting van tepels met kloven
  • platte of ingetrokken tepels omhoog te brengen
  • te voorzien in moedermelk voor baby’s die niet rechtstreeks aan de borst kunnen drinken (bijv. problemen met aanleggen, gespleten gehemelte en premature baby’s)


Andere redenen om voor een medela symphony te kiezen zijn bijvoorbeeld:


  • samengestelde gezinssituatie zoals bijvoorbeeld co - ouderschap of roze gezinnen
  • werk omstandigheden


De gemiddelde huurperiode is 3 weken. Maar varieert van 1 week tot 1 jaar, afhankelijk van je persoonlijke situatie en omstandigheden.

Heb je het advies gekregen om een borstkolf te gebruiken of wil je graag verbetering zien in je huidige situatie? Als je nog geen borstvoedingsplan hebt gemaakt met je zorgverlener raden we je aan contact op te nemen met een lactatiekundige. Neem contact op met het borstvoedingscentrum voor advies van lactatiekundige.

Wij gebruiken cookies om onze service te verbeteren.