Vragen over Huren & Verlengen:

Op dit moment is dat niet mogelijk. Je kan deze weer retourneren zolang deze in de originele verpakking zit en ongeopend is.

Vervelend dat je geen SMS hebt ontvangen. Check je email om te kijken of er daar wel een bevestiging en lockernummer met code is binnen gekomen (vergeet je spam folder niet).


Indien dit niet het geval is kun je contact opnemen met de klantenservice op telefoonnummer 088 36 36 111 (van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 16:00). Is het buiten de openingstijden van de klantenservice vragen we je nogmaals een bestelling te plaatsen, let wel op dat je de goede contactgegevens invult. Neem de eerstvolgende werkdag contact met ons op zodat we de extra betaling kunnen retourneren.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de locker niet open wil.

Zorg ervoor dat je de stappen op het bedieningspaneel goed volgt:


  • Vul de code in op het touchscreen
  • Kies je locker nummer
  • Klik op het vinkje links onderin het scherm
  • Duw op het lockerdeurtje om de locker te openen
  • Pak alles uit de locker en duw het lockerdeurtje weer dicht.

De MYPUMP units bevinden zich op de volgende afdelingen:


  • OLVG Oost - Anna Paviljoen (naast het koffiezetapparaat bij de ontvangstbalie)
  • OLVG West - Afdeling W3.A, Kraamsuites, 3e verdieping (op de gang naar de suites bij de poster van de penguïns)
  • AMC - Afdeling H4 (op de gang voordat je de afdeling opgaat)
  • BovenIJ Ziekenhuis - Moeder Kind Centrum (naast het koffiezetapparaat in de wachtruimte)
  • Franciscus gasthuis - afdeling Neonatologie 10e verdieping (in de wachtruimte)
  • Ikazia ziekenhuis - Tussen afdeling 8a en 8b van het Moeder Kind Centrum
  • Beatrixziekenhuis - Geboorte- en kindcentrum (naast ruimtenummer H-5-012)
  • Wilhelmina Kinderziekenhuis - Bouwdeel KE (2e etage, Ruimte 151.2)

Check een van onze andere locaties, er zijn altijd borstkolven beschikbaar. De borstkolven worden dagelijks bijgevuld of neem contact op met de klantenservice.

We willen het vooral makkelijk houden. Je krijgt automatisch een email als je huurperiode afloopt, hier kan je op reageren als je de huur wilt verlengen. Je mag natuurlijk ook altijd contact opnemen met onze klantenservice voor persoonlijk advies over de huurperiode.

De kosten voor de huur van de borstkolf, per huurperiode, zijn:


  • 1 week    € 24,50
  • 2 weken € 45,50
  • 3 weken € 63,00
  • 4 weken € 77,00

Je betaald eenmalig €37, 50 voor de aanschaf van de kolfset.


Check je zorgverzekering voor een eventuele vergoeding, doe dit gemakkelijk via de Zorgwijzer

In je bevestigingsmail staat de einddatum van de huurperiode. Op die datum moet de borstkolf weer bij ons retour zijn. Wil je de borstkolf langer huren of komt die datum niet uit? Geen probleem, neem dan contact met ons op.

Vragen over de Borstkolf:

In de verpakking van de borstkolf en de kolfset vind je de meegeleverde instructies om je borstkolf klaar te maken voor het eerste gebruik.


Voor meer informatie zie onderstaande links.

Heb je een Medela Symphony borstkolf:

- gebruiksaanwijzing



Heb je een Ardo Carum borstkolf:

- gebruiksaanwijzing



Kom je er echt niet uit neem dan contact op met onze klantenservice, we helpen je graag.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de borstkolf niet goed werkt. Volg daarom altijd de gebruiksaanwijzing voor thuisgebruik.


Heb je een Medela Symphony borstkolf, check dan de volgende link: gebruiksaanwijzing.


Mocht je er niet uitkomen dan kan je altijd contact met ons opnemen.

Defecten zijn nooit de bedoeling. Neem contact op met de klantenservice en wij maken het in orde.

Op de achterkant van de bolstkolf zit een klein schuifje. Schuif deze naar boven, daar zit het connectiepunt van de stroomkabel!

Vragen over het Retourneren:

Wij houden ons aan de WIP richtlijnen, "Reiniging, Desinfectie & Sterilisatie medische hulpmiddelen" om hygiëne en veiligheid te kunnen waarborgen voor patiënten in het ziekenhuis is het daarom niet mogelijk een gebruikte borstkolf terug te zetten in een van onze lockers.

De borstkolf kan teruggebracht worden naar één van onze servicepunten of uit ervaring weten wij dat jonge gezinnen graag tijd, reiskosten en parkeer of OV kosten besparen en daarom kan je gebruik maken van onze ophaalservice, deze is in heel Nederland beschikbaar voor 10 euro, neem hiervoor contact op met de klantenservice.


Servicepunten:


Boezemvriend

Overtoom 205

1054 HT Amsterdam.


Openingstijden:

Maandag - 09:30 tot 17:30

Dinsdag - 09:30 tot 17:30

Woensdag - 09:30 tot 17:30

Donderdag - 09:30 tot 17:30

Vrijdag - 09:30 tot 17:30

Zaterdag - 09:30 tot 17:30

Zondag - Gesloten


www.deboezemvriend.nl


OF


De Kleine Kapitein

Botersloot 173

3011 HE Rotterdam.


Openingstijden:

Maandag - 12:00 tot 18:00

Dinsdag - 09:00 tot 18:00

Woensdag - 09:00 tot 18:00

Donderdag - 09:00 tot 18:00

Vrijdag - 09:00 tot 21:00

Zaterdag - 09:00 tot 17:00

Zondag - 12:00 tot 17:00


www.de-kleine-kapitein.nl

De kolfset heb je gekocht en mag je dus houden, altijd handig als je de borstkolf nogmaals wilt huren. Let op, ook de slangen en kappen (die onder de klep van de borstkolf zitten) horen bij jouw set.


Wat er wel retour moet is:

  • De grijze koffer
  • De borstkolf (schoon)
  • Het stroomsnoer
  • De flessenhouder
  • Het klepje wat achterop zit
  • De programmakaart

Ontbrekende onderdelen brengen wij in rekening.

De totaalfactuur ontvang je na afloop van de gehele huurperiode wanneer de borstkolf weer retour is en het volledige bedrag en alle kosten zijn voldaan. Deze kan je vervolgens indienen bij de verzekering. Voor eventuele vergoedingen vanuit de zorgverzekeraars, zie de zorgwijzer

Vragen over Voeden & Kolven:

De Medela Symphony is de meest gebruikte borstkolf thuis en in het ziekenhuis, voor het op gang brengen, opbouwen en op peil houden van de melkproductie.


Je kunt om zowel persoonlijke als medische redenen kiezen voor het gebruik van een borstkolf.


De meest voorkomende (medische) indicaties om deze professionele borstkolf te gebruiken zijn:


  • de symptomen van stuwing en stagnatie te verlichten
  • het genezingsproces in geval van mastitis te ondersteunen
  • te zorgen voor verlichting van tepels met kloven
  • platte of ingetrokken tepels omhoog te brengen
  • te voorzien in moedermelk voor baby’s die niet rechtstreeks aan de borst kunnen drinken (bijv. problemen met aanleggen, gespleten gehemelte en premature baby’s)


Andere redenen om voor een medela symphony te kiezen zijn bijvoorbeeld:


  • samengestelde gezinssituatie zoals bijvoorbeeld co - ouderschap of roze gezinnen
  • werk omstandigheden


De gemiddelde huurperiode is 3 weken. Maar varieert van 1 week tot 1 jaar, afhankelijk van je persoonlijke situatie en omstandigheden.

Heb je het advies gekregen om een borstkolf te gebruiken of wil je graag verbetering zien in je huidige situatie? Als je nog geen borstvoedingsplan hebt gemaakt met je zorgverlener raden we je aan contact op te nemen met een lactatiekundige. Neem contact op met het borstvoedingscentrum voor advies van lactatiekundige.

Wij gebruiken cookies om onze service te verbeteren.